SEARCH
02/25/2017 - شنبه 7 اسفند 1395
 

بلیت الکترونیک


در راستای سیاست های کلان شهرداری تهران ، با هدف توسعه حمل و نقل عمومی ، رفاه حال عموم  ، کاهش هزینه های چاپ ، توزیع و کنترل بلیت و ... ، پروژه توسعة سيستم بليت الکترونيک در معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از بهمن ماه سال 87 طی یک پروسه 8 ماهه و پس از طي مراحل مطالعاتي مختلف و نيز تجربة موفق استقرار اين سيستم در خط نخست اتوبوسراني تندرو (BRT) در سال 86 به منظور ايجاد يک سيستم يکپارچة پرداخت کرايه براي خدمات اتوبوسراني و مترو در دستور کار قرار گرفت.

با توجه به سنگيني وزن دانش تخصصي IT براي تعريف، طراحي، پياده سازي و مديريت سيستم جامع بليت الکترونيک و اهميت استقرار يک نظام مديريت تراکنشهاي الکترونيک، سازمان فن آوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران به عنوان متولي مديريت فني پروژه تعيين گرديد و طی مراحل مختلف پروژه را پیاده سازی نموده وبه مرحله اجرا درآورده است.

افق ترسيم شده براي اين پروژه پوشش کل خطوط عادي و تندرو اتوبوسراني مشتمل بر بيش از 5000 دستگاه اتوبوس و کل خطوط موجود و در حال توسعة شبکة قطارهاي شهري تهران و حومه (مترو) و خطوط اتوبوسراني تندرو و دستيابي به روزانه 10 ميليون نفر مسافر جابجايي در روز مي باشد.

با توجه به روش استفاده آسان این کارت بلیط ها مسافرین می توانند با تهیه این کارت ها  با سرعت بالاتر و بصورت بهینه تر از خدمات حمل و نقل عمومی شهر بهره مند شوند.



معماری سیستم بلیط الکترونیک   

print